FAQ

FAQ 2018-03-14T11:23:43+00:00

Op deze pagina treft u een overzicht aan van veelgestelde vragen. Klik op de vraag om het antwoord te lezen. Staat uw vraag er niet bij, neem dan telefonisch contact op met één van onze medewerkers via +31 (0) 345 – 6161 10. U kunt uw vraag ook per e-mail sturen.

Ik ben alle kluissleutels kwijt. Wat nu? 2018-03-14T11:30:47+00:00

Uit veiligheidsoverwegingen houden wij geen overzichten van uitgegeven kluissleutels bij. Daarom kunnen wij zonder originele sleutel geen sleutels bijmaken. Onze servicemonteurs beschikken over de modernste technologieën om uw brandkast of kluis met zo min mogelijk schade te openen. Neem contact op met de medewerkers van Dujardin Services via service@dujardin.nl.

Ik ben één van de kluissleutels kwijt. Kan ik een extra sleutel bestellen? 2018-03-14T11:31:00+00:00

In veel gevallen kunnen we een extra sleutel bijmaken. Hiervoor hebben wij wel de originele sleutel nodig. Neem contact op met de medewerkers van Dujardin Services via service@dujardin.nl.

Ik kan de kluis niet (meer) openen na het wijzigen van de code. 2018-03-14T12:33:57+00:00

Wellicht heeft u een fout gemaakt tijdens het wijzigen van de code. Probeer de kluis te openen met de oude code. Werkt de oude code niet meer, neem dan contact op met de medewerkers van Dujardin Services via service@dujardin.nl.

Ik weet zeker dat ingevoerde code juist is, maar mijn kluis gaat niet open. 2018-03-14T12:22:33+00:00
  1. Het kan zijn dat de batterijspanning te laag is, waardoor de motor van het  slot niet meer bedient kan worden. Dit kan voorkomen bij goedkope batterijen of wanneer de batterij bijna leeg is. Vervang de batterijen. Dujardin adviseert het gebruik van hoge kwaliteit alkalinebatterijen van gerenommeerde merken, bij voorkeur Duracell, Duracell Industrial of Duracell Energizer.
  2. Het regelwerk van een kluis kan, onder bepaalde omstandigheden, druk veroorzaken op de schoot van het slot. Vaak wordt dit veroorzaakt door dat er van binnenuit iets tegen de deur klemt of wanneer er iets klemt tussen de deur en het kozijn. Als dit zich voordoet kan het zijn dat het slot niet goed functioneert. Om de druk van de schoot weg te nemen plaatst u de handgreep volledig in de gesloten positie om vervolgens nogmaals de openingsprocedure te volgen. Het slot zou weer moeten werken.

Indien u de kluis nog steeds niet geopend krijgt, neem dan contact op met de medewerkers van Dujardin Services via service@dujardin.nl.

Gaat de ingestelde code verloren wanneer de batterij leeg is geraakt? 2018-03-14T12:17:17+00:00

Nee. De ingestelde code wordt opgeslagen in het slot, ook als de stroomvoorziening wordt verbroken. Na vervanging van de batterij kunt u het slot weer op normale wijze gebruiken. Dujardin adviseert het gebruik van hoge kwaliteit alkalinebatterijen van gerenommeerde merken, bij voorkeur Duracell, Duracell Industrial of Duracell Energizer.

Mijn kluis gaat niet open na invoer van de code. 2018-03-14T12:12:06+00:00
  1. Wellicht heeft u een foutieve code ingevoerd. Ga goed bij uzelf na welke code de juiste kan zijn en probeer het opnieuw.
  2. Sommige elektronische sloten hebben meerdere codes, zoals bijvoorbeeld een mastercode en een gebruikerscode en/of meerdere gebruikerscodes. Probeer de kluis te openen met een andere code (indien beschikbaar).
  3. Sommige kluizen hebben meerdere sloten, zoals bijvoorbeeld een combinatieslot en een sleutelslot. Controleer of alle sloten correct zijn geopend.

Indien u de kluis nog steeds niet geopend krijgt, neem dan contact op met de medewerkers van Dujardin Services via service@dujardin.nl.

Welke batterijen moet ik in mijn (elektronische) combinatieslot gebruiken? 2018-03-14T12:06:43+00:00

Geavanceerde kluissloten hebben betrouwbare en duurzame energie nodig. Dujardin adviseert het gebruik van hoge kwaliteit alkalinebatterijen van gerenommeerde merken, bij voorkeur Duracell, Duracell Industrial of Duracell Energizer.

Hoe kan ik de code van mijn combinatieslot wijzigen? 2018-03-14T11:47:39+00:00

In de gebruiksaanwijzing, welke u ontvangt bij de levering van uw brandkast of kluis, staat duidelijk beschreven hoe u de code van uw slot moet wijzigen. Indien u niet (meer) over een code-instructieboekje beschikt, kunt u contact opnemen met de medewerkers van Dujardin Services via service@dujardin.nl. Zij zijn graag bereid u van een nieuw exemplaar te voorzien.

Brandkasten worden, indien mogelijk, verankerd. Wat houdt deze verankering in? 2018-03-14T11:39:42+00:00

Verankering is het met behulp van een zware bout bevestigen van de brandkast of kluis aan de vloer of muur om vertraging te bieden tegen het (snel) meenemen van deze brandkast of kluis. De vereniging geld- en waardeberging (VGW) adviseert om kluizen, tot een gewicht van 1.000 kg deugdelijk te verankeren, zodat deze voldoende weerstand bieden tegen snel meenemen.

Dujardin beschikt over een eigen technische dienst voor het vakkundig verankeren van uw brandkast of kluis. Neem voor meer informatie contact met ons op via service@dujardin.nl.

 

Mijn brandkast/kluis moet worden verplaatst/verhuisd. Hoe moet ik dit aanpakken? 2018-03-14T11:40:35+00:00

De servicemonteurs van Dujardin hebben jarenlange ervaring met het in- en uithuizen van brandkasten en kluizen van elk merk/type en zijn graag bereid deze lastige klus voor u te klaren. Neem contact op met de medewerkers van Dujardin Services via service@dujardin.nl.

Kan ik bij jullie een service-/onderhoudscontract afsluiten? 2018-03-14T11:30:06+00:00

Bij Dujardin kunt u terecht voor verschillende service- en onderhoudsprogramma’s (ongeacht het merk brandkast of kluis) aangepast aan uw specifieke wensen en behoeften. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de medewerkers van Dujardin Services via +31 (0)345 – 6161 10.